پروژه، مقالات و اخبار

دریافت و ارسال پروژه ، مقالات و پایان نامه ها

پروژه، مقالات و اخبار

دریافت و ارسال پروژه ، مقالات و پایان نامه ها

نمای آبساب سیمانی

مدیر سایت | چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۹ ب.ظ

در ابتدا توضیح مختصری درباره نمای آبساب و به انواع و مزایا و دلایل استقبال از آن و نیز نحوه اجرای سیمانکاری آبساب خواهیم پرداخت.

نمای آبساب چیست؟

یکی از روش های رایج سیمان کاری در ایران روش آبساب است. نما آبساب نوعی از نما است که با سیمان اجرا می شود. ترکیبات سیمان درنما آبساب در مجاورت هوا محکم و سخت شده و مقاومت خوبی در برابر ضربه و عوامل جوی پیدا می کند.

 

دلایل استقبال از نمای آبساب 

در دسترس بودن سیمان، هزینه پایین آن و استحکام و سختی که دارد باعث شده تا نمای سیمان آبساب به یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین انواع نماسازی تبدیل شود.

انواع نمای آبساب

نمای سیمان آبساب بسته به نوع سنگ ها و پودر سنگ مصرفی داخل ملات نما ، رنگ های متفاوتی خواهد داشت.

انواع سنگ ها و پودرهای رنگی ، مثل سنگ کریستال ، پودر کریستال ، سنگ جوشقان ، پودر جوشقان و دیگر سنگ های رنگی ، مثل سنگ جگری ، سنگ قرمز ، سنگ لیمویی ، سنگ مرمر ، سنگ سبز ، سنگ سیاه و دیگر مصالح در اجرای نمای سیمان آبساب کاربرد دارند.

طرح نمای سیمانی آبساب ، بسته به تنوع رنگ و محل درزها می تواند متفاوت باشد.

 

اجرای سیمان کاری آبساب در نماسازی

آبساب نوعی سیمان کاری اندودی محسوب می شود که، پس از اتمام سفت کاری نما اجرا می شود. پس از اجرای این سیمان کاری روی دیوار نما، با استفاده از ابزارهای مختلف مانند تخته ماله سطح سیمان کاری را صاف و صیقلی می نمایند.

از طرفی همزمان با صاف نمودن سطح سیمان کاری روی آن آب پاشیده می شود. به طور کلی نمای سیمانی آبساب علاوه بر مقاومت بسیار بالا از قیمت ارزان تری نسبت به سایر روش های سیمان کاری برخوردار است. معمولا این روش سیمان کاری با استفاده از سیمان سفید انجام می شود.

اما می توان آن را به صورت تلفیقی و با استفاده از سیمان های متنوع اجرا نمود. کیفیت و زیبایی نهایی سیمان کاری به روش آبساب، کاملا به مهارت و تخصص استاد کاران وابسته است .

نکته:

باید توجه کرد که همه مصالحی که در اجرای نمای سیمان آبساب مورد استفاده قرار می گیرند، باید حداقل در حرارت ۴ تا ۵ درجه سانتی گراد به کار روند. این کار از فاسد شدن و یخ زدگی ملات مورد استفاده جلوگیری به عمل می آورد. در نماسازی ساختمان ها باید حداقل ۳۰ سانتی متر پایین کار از یک رج سنگ رگی یا سنگ نما استفاده شود. علت این کار، این است که این بخش نما همیشه با زمین و عوامل جوی در تماس است. عموما برای این ردیف، از سنگ های نمای تیره رنگ ، استفاده می شود.

مزایای نمای سیمان آبساب

  • استحکام و ماندگاری بالا
  • هزینه اجرای کم
  • اجرای طرح های گوناگون نما
  • تنوع رنگی بالا
  • قابلیت استفاده از مواد عایق بدون رنگ در سطح پایانی
  • مقاومت مناسب در برابر گرما و سرما

معایب نمای آبساب

  • سرعت اجرای کم (معمولا سرعت اجرای این سیمانکاری بسیار کم است.)
  • نفوذپذیری در برابر آب (این نما از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردار نمی باشد.)
  • جمع شدن آلودگی و کثیفی در محل درزها(این روش سیمانکاری موجب جذب آلودگی محیطی و کثیفی ها می شود. به همین دلیل پس از مدتی سطح سیمانکاری کدر و تیره می شود.)
  • پس از مدتی روی سطح سیمانکاری ترک ایجاد می شود.
  • این سیمانکاری را می توان با استفاده از تکنیک های مختلف اجرا نمود.

هزینه اجرای نمای سیمان آبساب

قیمت نمای سیمانی آبساب در مقایسه با سایر نماها بسیار کم بوده و جزو ارزان ترین نماهای ساختمانی محسوب می گردد. ولی به دلیل سرعت کم اجرا ، هزینه دستمزد کارگران بالا خواهد بود. با در نظر گرفتن این هزینه، باز هم قیمت نمای سیمانی آبساب بسیار پایین است. 

مشاوره و سفارش اجرای نمای سیمانی آبساب

هموطنان عزیز جهت مشاوره و سفارش اجرای انواع نمای آبساب سیمانی توسط گروه سیمانکاری ساختمان و نماکاری کیان نما با شماره های زیر می توانید به طور مستقیم با ما در تماس باشید.

شماره های تماس:

۰۹۱۲۹۴۰۴۰۵۴- ۰۹۱۲۴۳۸۷۶۶۵

  • مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی